lördag, juni 30, 2012

På väg mot jämtland

Nu åker vi till pappan, efter att ha myst i Nor med mina barndomsvänners mamma Annalena.


tisdag, juni 26, 2012

Påfågel


På väg till skansen

Idag ska vi kolla in Lill skansen med barnen. Det blir kul.



lördag, juni 23, 2012

Glad midsommar


fredag, juni 22, 2012

Barnen


torsdag, juni 21, 2012

Framme hos älskade vänner i storstan

Kaffe och jordgubbar med grädde på balkongen. Pöss


onsdag, juni 20, 2012

Eftersom att vi är på semester

Så visar jag er vår nya lampa, det tog ett tag innan den blev komplett, först köpte jag lampskärmen på Rusta i januari och tänkte att lampfötter det har jag gott om....men det hade jag inte, eller jo men skärmen passade inte till någon av dem. Förra veckan var min kära mamma på Rusta och köpte mig foten som ungefär hör till lampan om man vill, och det blev jätte fint tycker jag. Lite mysljus i ljuset som är här uppe på sommaren.

Ny kompis

Nu är vi i Sundsvall och tar det lugnt. Myser även med Saga:)
Simma lugnt


tisdag, juni 19, 2012

måndag, juni 18, 2012

Amatör yoga

Jepp, nu har jag kommit igång med yogan igen! Fotat lite för att se hur jag står. Oj oj vad stel jag är i rygg, stuss och lår..... Men bättre och bättre dag för dag:)
Ska försöka att yoga minst 2 ggr/vecka för att inte bli för stel av löpning och styrketräning. Jag tror däremot att yogan är bra för mig eftersom att den tvingar mig att göra något som inte går att skynda på, jag "måste" andas igenom varje position./ Namaste (som man säger på yoga språk, eller nåt:) det låter bra i alla fall)

Födelsedagsfirande i dagarna två


Igår firade vi Agnes 8 års dag lite i förskott, hon fyller på söndag, men då är jag och barnen i Stockholm och hälsar på våra bästa vänner på Sigfiridsvägen. Släkten var här, nästan alla, vi saknade fyra, min mamma, min syster, Agnes storkusin Hanna och hennes pappa Tomas! Hon fick fina presenter och god hemgjord prinsesstårta.

Idag har vi firat mig som fyller 34 år i morgon, men då tar jag och barnen bilen mot våra vänner Sundsvallarna.
Så min man har uppvaktat mig med fin fin underställströja från Kari traa och pioner plus en underbar middag med en god Amarone till och ben & jerrys glass till dessert:) HURRA FÖR MIG

Härlig lördag

I lördags åkte jag och barnen till stan där vi mötte upp med min kompis Marcus, vii gick på bästa fiket Krokodil och åt foccacia med brie & salami, jag tror att bilden säger vad jag tyckte om mackan;) Efter det blev det god glass i solgasset! Johan kom också hem, äntligen!
På eftermiddagen mös vi med diverse hundar, och deras fina husse Johanna, tyvärr ingen bild på henne.

fredag, juni 15, 2012

Fredags kväll i närliggande by

Jag, sötaste sonen och min kära vän Ingrid cyklade till hennes syster i grannbyn för lite gott vin och underbar citronpaj. Love hade kul med tjejerna i sin ålder och jag med dem i min.
Stor tjejen Agnes var på sitt första disco och vi cyklade hem vid nio tiden för att möta upp henne. Nu är vi alla nöjda och glada:)
Barn och hundar sover gott medan jag njuter av kvällssolen vid datorn!!

torsdag, juni 14, 2012

Sommar kväll i Piteå

En härlig kväll på stugan, skönt med lite värme.
Ha det fint/ kram


tisdag, juni 12, 2012

Skolavslutning för Elvira


Kusinerna tillsammans, Elvira har gått ut 6:an så hennes farmor Gunnel bjöd på go fika och ricecrisp maräng tårta med grädde och jordgubbar, oj vad mumsigt det var. Hon bjuder varje år, alltid mysigt.
Både jag och Agnes har gjort oss fina med läppglans. Jag har sällan, för att inte säga aldrig något på läpparna för att jag tycker att det både luktar och smakar dåligt, men detta billiga från hm funkade;)
sov sött/ Jill

Allt som jag borde men inte gjort

Idag gör jag sånt som jag skulle ha gjort alla andra dagar tex, försöker hitta mitt sovrum under all tvätt.
Önskar verkligen att jag tog undan allt direkt, men, men.....
Sen blir det examens firande av barnens kusin vitamin, och imorgon är det Agnes tur!
Ha en solig dag/ kram Jill

måndag, juni 11, 2012

Springorna på språng

Jajjemänsan jag klara´t!!! Taggade innan joggen sedan trötta efteråt!
Vi är ett gäng på 8 tjejer totalt som kallar oss springorna som springer i ur och skur, med eller utan skavsår. Vi har en blogg, kolla in den om ni vill springorna.blogg.se
Jag var nöjd, sprang in på en 25:e plats, blondie ovan var bäst av oss springor med en 8:e plats, alla kämpade på bra, kul lopp!!

söndag, juni 10, 2012

Tjej joggen

Idag ska jag springa tjej joggen i Sjulsmark ca 5,5 km(5,75), känner mig inte på topp och det regnar. Vi är fyra tjejer som ska springa!
Heja heja oss!

lördag, juni 09, 2012

Mina fina pioner

Jag hoppas verkligen att de kommer att slå ut...men jag vet att det kan bli bakslag, de har ju väldigt lång etableringstid....HOPPAS HOPPAS!

Älska sockervadd

Pite Energi hade ett litet jippo vid Västra Kajen i Piteå. Gratis hoppborgar och annat skoj, men allra bäst var sockervadden!!
Sedan åkte vi till Granngården, där köpte jag mig(oss) en bondsyren och två vit/rosa doft pioner pliu en massa torv och jord. Hela eftermiddagen har jag haft fingrarna i jorden, det är så roligt!
Fördelen med att det inte är så varmt än är att myggen håller sig borta, för snart är det omöjligt att vara ute på gården, mygg invationen är på gång.

Sedan kom Anneli och grabbarna förbi och hennes minsting stannade med Love medan Agnes och hundarna fick följa med dem på promenad, sen blev vi bjudna på taco middag hos dem, så gott och trevligt.
Kvällen slutade med ett storbråk mellan syskonen, som vi redde ut och nu sover de gott:)

Hos min mormor och morfar

Igår gjorde jag, Love och hundarna en liten tur till min mormor och morfar 8 mil bort. Så härligt att se dem, det var så längesedan!
Mormor hade kokat havregryns välling med russin i och det var så gott så gott och så mysigt så mysigt, min bästa dag på länge.

Idag blir det nog loppis inne i stan! Varje lördag hela sommaren för alla intresserade! Tror att det är i badhusparken nu.

fredag, juni 08, 2012

Kanske sweet jamaica hjälper



Just nu försöker jag peppa mig med denna låt "a little love"  eftersom att jag har ensamhelg, eller inget vuxet sällskap!
Barnen leker och har kul, vi har spelat twister, men det är någon som saknas. Jag är ofta ensam, ibland är det skönt men just nu är jag bara trött på att vara det!
Nu ska de snart sova och jag vet inte om jag ska slappa med ett glas vitt eller gå ut i trädgården och jobba.




Dill pion

Denna pion funderar jag på att plantera! Ha en fin dag jag och Love ska på äventyr när Agnes är i skolan.

torsdag, juni 07, 2012

Ny gammal rabatt och plantor


Jag har fått nya plantor av min svärmor, det är lika kul varje gång, jag är så tacksam!! Håller på att göra min rabatt större så de kommer väl till pass. Rabatten överst är före, och den nere jag har bara hunnit den delen under den lilla rönnen, men så småningom.
Ha det gott/ Jill

Ryggen/träning

Har varit så bra i ryggen ett tag( problem med en disk) men igår när jag rengjorde hos hönsen blev jag dålig, ajaj!!
Har mest löptränat senaste tiden och slarvat med styrketräningen och det är INTE bra, märks direkt.
Så idag har jag kört rygg, mage och axlar! Ska försöka men lite snäll yoga ikväll:)
Ta hand om era kroppar, vi har bara en var/ Kram

onsdag, juni 06, 2012

Agnes bukett till mig

Agnes kom med världens finaste bukett till mig! Det värmer alltid med blommor som man tror betyder förlåt;)

Promenad/cykeltur

Jag och Agnes tog en promenad/cykeltur i uppehållsväder, vackert trots att det endast är 12 grader!

Höns på rymmen

Tydligen är gräset grönare på andra sidan vägen, för det är dit hönsen rymmer!! Med gott bröd lockar jag tillbaka dem! Funderar på att sälja mina silkes hönor plus tuppen!

Annars är det bara bra....trots att vi regnar vi bort. Kram/ Jill

tisdag, juni 05, 2012

Sötkorven Bull

Har krupit från sitt blåa tyg(som han ska ligga på) till kudden! Jag har inte riktigt mage att flytta honom.

måndag, juni 04, 2012

Den kärleken....

Livet är en berg och dalbana, det går upp, det går ner för att sedan stanna av och börja om igen!
Jag skickar kärlek till dig genom cyber rymden, darling! Vi ses snart!

Detaljer i köket

Diverse blå koppar och muggar, två burkar som hittats hos min mormor och morfar, en vacker morsdags present(hortensian) och Agnes söta gräsgubbe förgyller köket en regnig morgon som denna. Jag har en hel del på min att göra lista, så det är bara att sätta igång!
Ha det gott/ Jill

söndag, juni 03, 2012

Rullbord

Sålde vårt vardagsrums bord igår till en kompis till Johan, som tur var hade min kära mor ett fint rullbord som vi fick ta!
Ha det gott/ Jill

Bordet innan

Bordet var svart innan..... känns bättre nu:)

Nytt i köket

Trä stolarna är nya och jag har målat bordet vitt! Skönt!

HAJK

Vi hade så tur med vädret!!! Sol och ca 10 grader ända fram till hajkens slut, när vi kom hem öppnade sig himlen och regnet kom.
Det är så mysigt där vi hajkade, gamla fina timmer stugor vid en söt liten bäck.
Vi åt kvällsmat framför lägerelden och sedan gick barnen och la sig och tisslade och tasslade, medan vi vuxna grillade korv en stund till. Alla barn verkade ha sovit gott och vi vuxna vaknade ganska mörbultade.
Kaffet smakade extra gott!
Agnes sov själv utan mig i den andra stugan, stolt tjej!

fredag, juni 01, 2012

Regn & kaffe

Jag hade önskat sol idag, men termomerten visar 8 grader och det regnar.......
Tur att jag kan sitta inne och skriva skoljobb och dricka kaffe, kaffet värmer i alla fall!
Ikväll blir det HAJK! Hoppas regnet slutar så att vi kan vara ute så mycket som möjligt!
Trevlig helg/ Jill