Nu åker vi till pappan, efter att ha myst i Nor med mina barndomsvänners mamma Annalena.
lördag, juni 30, 2012
tisdag, juni 26, 2012
lördag, juni 23, 2012
fredag, juni 22, 2012
torsdag, juni 21, 2012
onsdag, juni 20, 2012
Eftersom att vi är på semester
Så visar jag er vår nya lampa, det tog ett tag innan den blev komplett, först köpte jag lampskärmen på Rusta i januari och tänkte att lampfötter det har jag gott om....men det hade jag inte, eller jo men skärmen passade inte till någon av dem. Förra veckan var min kära mamma på Rusta och köpte mig foten som ungefär hör till lampan om man vill, och det blev jätte fint tycker jag. Lite mysljus i ljuset som är här uppe på sommaren.
tisdag, juni 19, 2012
måndag, juni 18, 2012
Amatör yoga
Jepp, nu har jag kommit igång med yogan igen! Fotat lite för att se hur jag står. Oj oj vad stel jag är i rygg, stuss och lår..... Men bättre och bättre dag för dag:)
Ska försöka att yoga minst 2 ggr/vecka för att inte bli för stel av löpning och styrketräning. Jag tror däremot att yogan är bra för mig eftersom att den tvingar mig att göra något som inte går att skynda på, jag "måste" andas igenom varje position./ Namaste (som man säger på yoga språk, eller nåt:) det låter bra i alla fall)
Ska försöka att yoga minst 2 ggr/vecka för att inte bli för stel av löpning och styrketräning. Jag tror däremot att yogan är bra för mig eftersom att den tvingar mig att göra något som inte går att skynda på, jag "måste" andas igenom varje position./ Namaste (som man säger på yoga språk, eller nåt:) det låter bra i alla fall)
Födelsedagsfirande i dagarna två
Igår firade vi Agnes 8 års dag lite i förskott, hon fyller på söndag, men då är jag och barnen i Stockholm och hälsar på våra bästa vänner på Sigfiridsvägen. Släkten var här, nästan alla, vi saknade fyra, min mamma, min syster, Agnes storkusin Hanna och hennes pappa Tomas! Hon fick fina presenter och god hemgjord prinsesstårta.
Idag har vi firat mig som fyller 34 år i morgon, men då tar jag och barnen bilen mot våra vänner Sundsvallarna.
Så min man har uppvaktat mig med fin fin underställströja från Kari traa och pioner plus en underbar middag med en god Amarone till och ben & jerrys glass till dessert:) HURRA FÖR MIG
Härlig lördag
I lördags åkte jag och barnen till stan där vi mötte upp med min kompis Marcus, vii gick på bästa fiket Krokodil och åt foccacia med brie & salami, jag tror att bilden säger vad jag tyckte om mackan;) Efter det blev det god glass i solgasset! Johan kom också hem, äntligen!
På eftermiddagen mös vi med diverse hundar, och deras fina husse Johanna, tyvärr ingen bild på henne.
På eftermiddagen mös vi med diverse hundar, och deras fina husse Johanna, tyvärr ingen bild på henne.
fredag, juni 15, 2012
Fredags kväll i närliggande by
Jag, sötaste sonen och min kära vän Ingrid cyklade till hennes syster i grannbyn för lite gott vin och underbar citronpaj. Love hade kul med tjejerna i sin ålder och jag med dem i min.
Stor tjejen Agnes var på sitt första disco och vi cyklade hem vid nio tiden för att möta upp henne. Nu är vi alla nöjda och glada:)
Barn och hundar sover gott medan jag njuter av kvällssolen vid datorn!!
Stor tjejen Agnes var på sitt första disco och vi cyklade hem vid nio tiden för att möta upp henne. Nu är vi alla nöjda och glada:)
Barn och hundar sover gott medan jag njuter av kvällssolen vid datorn!!
torsdag, juni 14, 2012
tisdag, juni 12, 2012
Skolavslutning för Elvira
Kusinerna tillsammans, Elvira har gått ut 6:an så hennes farmor Gunnel bjöd på go fika och ricecrisp maräng tårta med grädde och jordgubbar, oj vad mumsigt det var. Hon bjuder varje år, alltid mysigt.
Både jag och Agnes har gjort oss fina med läppglans. Jag har sällan, för att inte säga aldrig något på läpparna för att jag tycker att det både luktar och smakar dåligt, men detta billiga från hm funkade;)
sov sött/ Jill
Allt som jag borde men inte gjort
Idag gör jag sånt som jag skulle ha gjort alla andra dagar tex, försöker hitta mitt sovrum under all tvätt.
Önskar verkligen att jag tog undan allt direkt, men, men.....
Sen blir det examens firande av barnens kusin vitamin, och imorgon är det Agnes tur!
Ha en solig dag/ kram Jill
Önskar verkligen att jag tog undan allt direkt, men, men.....
Sen blir det examens firande av barnens kusin vitamin, och imorgon är det Agnes tur!
Ha en solig dag/ kram Jill
måndag, juni 11, 2012
Springorna på språng
Jajjemänsan jag klara´t!!! Taggade innan joggen sedan trötta efteråt!
Vi är ett gäng på 8 tjejer totalt som kallar oss springorna som springer i ur och skur, med eller utan skavsår. Vi har en blogg, kolla in den om ni vill springorna.blogg.se
Jag var nöjd, sprang in på en 25:e plats, blondie ovan var bäst av oss springor med en 8:e plats, alla kämpade på bra, kul lopp!!
Vi är ett gäng på 8 tjejer totalt som kallar oss springorna som springer i ur och skur, med eller utan skavsår. Vi har en blogg, kolla in den om ni vill springorna.blogg.se
Jag var nöjd, sprang in på en 25:e plats, blondie ovan var bäst av oss springor med en 8:e plats, alla kämpade på bra, kul lopp!!
söndag, juni 10, 2012
Tjej joggen
Idag ska jag springa tjej joggen i Sjulsmark ca 5,5 km(5,75), känner mig inte på topp och det regnar. Vi är fyra tjejer som ska springa!
Heja heja oss!
Heja heja oss!
lördag, juni 09, 2012
Mina fina pioner
Jag hoppas verkligen att de kommer att slå ut...men jag vet att det kan bli bakslag, de har ju väldigt lång etableringstid....HOPPAS HOPPAS!
Älska sockervadd
Pite Energi hade ett litet jippo vid Västra Kajen i Piteå. Gratis hoppborgar och annat skoj, men allra bäst var sockervadden!!
Sedan åkte vi till Granngården, där köpte jag mig(oss) en bondsyren och två vit/rosa doft pioner pliu en massa torv och jord. Hela eftermiddagen har jag haft fingrarna i jorden, det är så roligt!
Fördelen med att det inte är så varmt än är att myggen håller sig borta, för snart är det omöjligt att vara ute på gården, mygg invationen är på gång.
Sedan kom Anneli och grabbarna förbi och hennes minsting stannade med Love medan Agnes och hundarna fick följa med dem på promenad, sen blev vi bjudna på taco middag hos dem, så gott och trevligt.
Kvällen slutade med ett storbråk mellan syskonen, som vi redde ut och nu sover de gott:)
Sedan åkte vi till Granngården, där köpte jag mig(oss) en bondsyren och två vit/rosa doft pioner pliu en massa torv och jord. Hela eftermiddagen har jag haft fingrarna i jorden, det är så roligt!
Fördelen med att det inte är så varmt än är att myggen håller sig borta, för snart är det omöjligt att vara ute på gården, mygg invationen är på gång.
Sedan kom Anneli och grabbarna förbi och hennes minsting stannade med Love medan Agnes och hundarna fick följa med dem på promenad, sen blev vi bjudna på taco middag hos dem, så gott och trevligt.
Kvällen slutade med ett storbråk mellan syskonen, som vi redde ut och nu sover de gott:)
Hos min mormor och morfar
Igår gjorde jag, Love och hundarna en liten tur till min mormor och morfar 8 mil bort. Så härligt att se dem, det var så längesedan!
Mormor hade kokat havregryns välling med russin i och det var så gott så gott och så mysigt så mysigt, min bästa dag på länge.
Idag blir det nog loppis inne i stan! Varje lördag hela sommaren för alla intresserade! Tror att det är i badhusparken nu.
Mormor hade kokat havregryns välling med russin i och det var så gott så gott och så mysigt så mysigt, min bästa dag på länge.
Idag blir det nog loppis inne i stan! Varje lördag hela sommaren för alla intresserade! Tror att det är i badhusparken nu.
fredag, juni 08, 2012
Kanske sweet jamaica hjälper
Just nu försöker jag peppa mig med denna låt "a little love" eftersom att jag har ensamhelg, eller inget vuxet sällskap!
Barnen leker och har kul, vi har spelat twister, men det är någon som saknas. Jag är ofta ensam, ibland är det skönt men just nu är jag bara trött på att vara det!
Nu ska de snart sova och jag vet inte om jag ska slappa med ett glas vitt eller gå ut i trädgården och jobba.
Dill pion
Denna pion funderar jag på att plantera! Ha en fin dag jag och Love ska på äventyr när Agnes är i skolan.
torsdag, juni 07, 2012
Ny gammal rabatt och plantor
Ha det gott/ Jill
Ryggen/träning
Har varit så bra i ryggen ett tag( problem med en disk) men igår när jag rengjorde hos hönsen blev jag dålig, ajaj!!
Har mest löptränat senaste tiden och slarvat med styrketräningen och det är INTE bra, märks direkt.
Så idag har jag kört rygg, mage och axlar! Ska försöka men lite snäll yoga ikväll:)
Ta hand om era kroppar, vi har bara en var/ Kram
Har mest löptränat senaste tiden och slarvat med styrketräningen och det är INTE bra, märks direkt.
Så idag har jag kört rygg, mage och axlar! Ska försöka men lite snäll yoga ikväll:)
Ta hand om era kroppar, vi har bara en var/ Kram
onsdag, juni 06, 2012
Agnes bukett till mig
Höns på rymmen
Tydligen är gräset grönare på andra sidan vägen, för det är dit hönsen rymmer!! Med gott bröd lockar jag tillbaka dem! Funderar på att sälja mina silkes hönor plus tuppen!
Annars är det bara bra....trots att vi regnar vi bort. Kram/ Jill
Annars är det bara bra....trots att vi regnar vi bort. Kram/ Jill
tisdag, juni 05, 2012
Sötkorven Bull
Har krupit från sitt blåa tyg(som han ska ligga på) till kudden! Jag har inte riktigt mage att flytta honom.
måndag, juni 04, 2012
Den kärleken....
Livet är en berg och dalbana, det går upp, det går ner för att sedan stanna av och börja om igen!
Jag skickar kärlek till dig genom cyber rymden, darling! Vi ses snart!
Jag skickar kärlek till dig genom cyber rymden, darling! Vi ses snart!
Detaljer i köket
Diverse blå koppar och muggar, två burkar som hittats hos min mormor och morfar, en vacker morsdags present(hortensian) och Agnes söta gräsgubbe förgyller köket en regnig morgon som denna. Jag har en hel del på min att göra lista, så det är bara att sätta igång!
Ha det gott/ Jill
Ha det gott/ Jill
söndag, juni 03, 2012
Rullbord
Sålde vårt vardagsrums bord igår till en kompis till Johan, som tur var hade min kära mor ett fint rullbord som vi fick ta!
Ha det gott/ Jill
Ha det gott/ Jill
HAJK
Vi hade så tur med vädret!!! Sol och ca 10 grader ända fram till hajkens slut, när vi kom hem öppnade sig himlen och regnet kom.
Det är så mysigt där vi hajkade, gamla fina timmer stugor vid en söt liten bäck.
Vi åt kvällsmat framför lägerelden och sedan gick barnen och la sig och tisslade och tasslade, medan vi vuxna grillade korv en stund till. Alla barn verkade ha sovit gott och vi vuxna vaknade ganska mörbultade.
Kaffet smakade extra gott!
Agnes sov själv utan mig i den andra stugan, stolt tjej!
Det är så mysigt där vi hajkade, gamla fina timmer stugor vid en söt liten bäck.
Vi åt kvällsmat framför lägerelden och sedan gick barnen och la sig och tisslade och tasslade, medan vi vuxna grillade korv en stund till. Alla barn verkade ha sovit gott och vi vuxna vaknade ganska mörbultade.
Kaffet smakade extra gott!
Agnes sov själv utan mig i den andra stugan, stolt tjej!
fredag, juni 01, 2012
Regn & kaffe
Jag hade önskat sol idag, men termomerten visar 8 grader och det regnar.......
Tur att jag kan sitta inne och skriva skoljobb och dricka kaffe, kaffet värmer i alla fall!
Ikväll blir det HAJK! Hoppas regnet slutar så att vi kan vara ute så mycket som möjligt!
Trevlig helg/ Jill
Tur att jag kan sitta inne och skriva skoljobb och dricka kaffe, kaffet värmer i alla fall!
Ikväll blir det HAJK! Hoppas regnet slutar så att vi kan vara ute så mycket som möjligt!
Trevlig helg/ Jill
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




























